توقیف محصولات تقلبی اپل به ارزش صدها هزار دلار در ایرلند شمالی

توقیف محصولات تقلبی اپل به ارزش صدها هزار دلار در ایرلند شمالی

پلیس ایرلند در عملیاتی تجسسی توانست محموله‌ای از آیفون و دیگر محصولات تقلبی اپل را به ارزش ۷۵۰ هزار دلار کشف و ضبط کند.
بنابر بیانیه‌ی رسمی پلیس ایرلند شمالی (PSNI)، این ارگان طی عملیاتی در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۲۴ (۹ فروردین ۱۴۰۳) محموله‌ای شامل کالای تقلبی به ارزش تقریبی ۷۵۰ هزار دلار را توقیف کرد.

پلیس ایرلند محله‌هایی در بلفاست و پورتاداون را هدف عملیات قرار داده است و بیش از ۲۰ هزار کالای تقلبی را توقیف کرده. اطلاعات دقیقی از محتویات محموله اعلام نشده، اما تصاویر از محل عملیات نشان می‌دهند که بخش قابل‌توجهی از کالاهای توقیف‌شده، شامل محصولات تقلبی اپل می‌شود.

در میان کالاهای توقیف‌شده‌ی تقلبی، گوشی آیفون‌، هدفون اپل، ساعت‌ هوشمند اپل و کاور آیفون به همراه شارژرهای این شرکت به‌چشم می‌خورند. این عملیات نشان‌دهنده‌ی گستردگی شبکه‌های تولید و توزیع وسایل تقلبی در سراسر جهان است.

 

کاراگاه میسون از PSNI گفت: «مجرمان سعی می‌کنند هر چیزی را کپی کنند، از لباس و جواهرات گرفته تا اقلام الکترونیکی. برخی از مصرف‌کنندگان ممکن است ناخواسته کالاهای تقلبی بخرند، درحالی که برخی دیگر از اینکه یک ماکت مقرون‌به‌صرفه تهیه کرده‌اند خوشحالند ولی از پیامدهای پنهان آن بی‌خبرند.»

واقعیت تلخ این است که عواید حاصل از فروش کالاهای تقلبی اغلب به جرایم سازمان‌یافته‌ی جدی از جمله خرید و فروش مواد مخدر، پولشویی و قاچاق انسان کمک می‌کند.

همچنین خطرات ایمنی و سلامتی مرتبط با استفاده از برخی کالاهای تقلبی، از جمله اقلام الکترونیکی، وجود دارد. این اقلام تقلبی تحت آزمایش و کنترل کیفی مانند اقلام اصلی قرار نمی‌گیرند. برای مثال، یک شارژر تقلبی، استانداردهای ایمنی آتش‌سوزی را پشت سر نمی‌گذارد.

عملیات پلیس ایرلند پس از اقدامات مشابه در شرق انگلستان صورت گرفته است، جایی که یک شرکت تعمیراتی در سال ۲۰۲۱ به دلیل فروش شارژرهای تقلبی اپل نزدیک به ۱۵۰ هزار دلار جریمه شد.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.