گزارش مالی گوگل؛ رشد ۱۱ درصدی درآمد و ۱۹ میلیارد دلار سود خالص

گزارش مالی گوگل؛ رشد ۱۱ درصدی درآمد و ۱۹ میلیارد دلار سود خالص

با وجود ضرردهی در کسب‌وکارهای آینده‌نگرانه‌، درآمد آلفابت به‌لطف رشد قابل‌ توجه بخش جست‌وجو، یوتیوب و گوگل کلاد بیشتر شده است.
آلفابت، شرکت مادر گوگل، گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ را منتشر کرد؛ درآمد غول فناوری بین ماه‌های جولای تا سپتامبر (تیر تا شهریور)، ۷۷ میلیارد دلار بوده که نسبت به درآمد ۶۹٫۱ میلیارد دلاری در بازه‌ی مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد بیشتر شده است.

درآمد عملیاتی به ۲۱٫۳۴ میلیارد دلار و سود خالص هم با افزایش قابل توجه نسبت به مقدار ۱۳٫۹۱ میلیارد دلاری در مدت مشابه پارسال، به ۱۹٫۶۹ میلیارد دلار رسیده است. در سه‌ماهه‌ی دوم امسال درآمد کلی آلفابت و سود خالص آن، به ترتیب مقادیری برابر ۷۴٫۶ میلیارد دلار و ۱۸٫۳۷ میلیارد دلار داشتند.

سوندار پیچای، مدیرعامل آلفابت، از عملکرد مالی شرکتش و هم‌چنین از «نوآوری‌های مبتنی بر هوش‌ مصنوعی» در محصولاتی چون بخش جست‌وجو، یوتیوب و گوشی‌ پیکسل، ابراز رضایت کرد. او گفت: «ما به تمرکزمان روی مفیدتر کردن هوش‌مصنوعی برای همه ادامه می‌دهیم؛ پیشرفت‌های هیجان‌انگیزی وجود داشته‌اند و موارد بسیار بیشتری در راه هستند.»

از جمله جزئیات گزارش جدید گوگل می‌توان به درآمد ۷٫۹۵ میلیارد دلاری این شرکت از تبلیغات یوتیوب (در مقایسه با ۷٫۰۷ میلیارد دلار سال گذشته) و ۸٫۴۱ میلیارد دلاری از گوگل کلاد (در مقایسه با ۶٫۸۷ میلیارد دلار) اشاره کرد. هم‌چنین، درآمد از بخش سخت‌افزار، گوگل پلی و درآمد‌های غیرتبلیغاتی یوتیوب، از ۶٫۹ میلیارد دلارِ بازه‌ی مشابه پارسال به ۸٫۳۴ میلیارد دلار رسیده است.

با اینکه درآمد بخش پروژه‌های بلندپروازانه‌ی آلفابت (که با عنوان Other Bets از آن‌ یاد می‌شود) از ۲۰۹ میلیون دلار بازه‌ی مشابه سال گذشته به ۲۹۷ میلیون دلار رسیده است؛ اما این بخش که زیرمجموعه‌هایی چون کسب‌و‌کار خودروهای خودران ویمو و بخش بیوتکنولوژی کالیکو دارد، با خرج ۱٫۱۹ میلیارد دلاری که روی دست این شرکت می‌گذارد هنوز هم ضررده است.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.